tisdag, oktober 07, 2008

Visdomsord

Hittade en ganska korrekt speglad artikel om Allsite. (Om ni öppnar länken finns en bild från den lokal jag satt i. Men det var absolut inte så många som jobbade. Jag satt vid den dator tjejen med den svarta kepsen sitter vid.)
Vad menar de med möjlighet att ta ut pengarna kontant. Om någonting ska vara en möjlighet ska det finnas andra alternativ. Man kan inte få pengarna insatta på sitt konto.
Skönt att höra att jag inte är ensam om att lämna dem inom kort tid. Allt annat hade varit väldigt förvånande.
De som jag vet hade fast avtal där hade en "chefsroll" mer och ängade sig inte bara åt telefonförsäljning. Det skulle jag också klara av, men jag kan inte tjata på någon via telefon och fatta beslut över deras pengar och åssikter.
Om de hade varit mer tydliga i sina annonser skulle de nog slippa att så många lämnar dem. Jag tolkade inte den där annonsen som att jag måste sälja för att få betalt. Det står även att de sysslar med marknadsundersökning, varför fick jag då inte fråga varför de var nöjda med sitt nuvarande elleverantör.
Dessutom, varför inte skriva rakt ut att det är telefonförsäljning det handlar om istället för att kalla tjänsten kundvärd?!
Hur som helst utlyser jag en varning för att ta det här jobbet.

Inga kommentarer: