onsdag, oktober 01, 2008

Utbildad eller Inbildad?

Nu har jag varit på utbildning på Allsite, eller ja, man skulle väl kunna döpa om det till Energibolaget i Sverige Ab... Hur som helst var det kul att träffa de andra som sökte igen. Eller ja, en hade tackat nej, då hon redan hade ett jobb sen tidigare.. Inte så konstigt med tanke på att lönen är på 50 kr/h om du inte lyckas sälja något, vill säga..
Vi fick skriva ett eget säljmanus, lära oss lite mer om det hela och få lite argument vi kan använda oss av.
Jag ska göra mitt första 4h:s pass nu på söndag, så får vi se hur det går. Vi fick även skriva ett schema, boka in de tider vi kommer kunna arbeta..
Jag tror i alla fall att det kommer att gå att sälja det här elabonnemanget, om kunden väl får för sig att lyssna på vad man verkligen säger. Det finns ju många som säger nej direkt eftersom det är telefonförsäljning. Visst, jag ska väl inte klandra dem..

I övrigt har jag bakat lite idag, det blev kolakakor och chokladbiskvier.
Kolakakorna blev inte alls så goda som jag minns att de jag åt på Boomerang var, men biskiverna blev riktigt goda, om än inte så snygga..
Sen fick jag post idag! Från mamma, jag fick en ny buff, skogshäfte, kuponger och ett brev!
Så härligt! Det sätter alltid guldkant på dagen med lite post.
Idag har jag även hört mitt gudbarn, Nelly, för första gången. Jag tog och ringde Ewwe idag, var så länge sen jag pratade med henne. Hon har nog ganska fullt upp nu för tiden. Men det är i alla fall en röst som jag har saknat ett tag nu!

Inga kommentarer: