fredag, oktober 17, 2008

Sele införskaffat

Idag har jag och Gustav efter en seg morgon cyklat bort till Överby Köpcentrum. Vad det kändes länge sen jag var där. Vi gick runt i ganska många affärer, men köpte ingenting.
Den största anledning, förutom att vi vill göra någonting tillsammans, var att vi skulle besöka djuraffären där och se i fall de hade billigare koppel + sele än på Fidos, där vi köpte Tux.
Det hade de inte. Men vi hade tur och hittade en koppel och sele på Ica, betydligt billigare än på de båda djuraffärerna.
Givetvis var den jätte stor, men det går ju alltid att korta.
På tal om billigare, när jag var och köpte saker till Tux, dagen innan jag hämtade honom, köpte jag frön. Jag fick tips om en jätte bra givetvis jätte dyr sort. Men eftersom det var den han åt på affären var det lika bra att köpa den och bland ut med någon billigare lite senare. Nu visade det att den billigare sorten a l l t i d är slut för den dyra. Duktiga Tux har gjort ett ekonomiskt rätt val!


Vi köpte också en billig ost på Ica. Får passa på när man hittar någon som inte kostar skjortan, ost blir ju ändå inte dåligt.
Vi var också in en sväng på biblioteket och jag lånade en bok med massa mönster på smådjur! Nu skulle jag bara behöva lite fluffigare tyger, eller så får det bli ohåriga djur..
Delfinen som jag höll på sy ser verkligen utvecklingsstörd ut. Jag vet inte om jag ska orka sy klart stackarn. Är inte så kul när han blir så otroligt ful!
Jag ska sy en kanin i stället så får vi se hur det blir med missfostret till delfin sen.
Tux verkar tycka att min soppsäck är jätte rolig, ännu roligare blev det när jag började plocka fram tygerna.
Han hade dessutom riktigt roligt ute idag. Han var jätte duktig med selen, han bet inte en ända gång. Fast han sprattla lite när vi satt på den, men det är förståligt.
Nu håller jag på baka morotskaka, min sockerkaka och mazariner är slut så.

Inga kommentarer: