lördag, oktober 04, 2008

På väg neråt

Det var länge sedan mitt humör var på topp nu. Vad krävande det är att vara arbetssökande, jag är nästan beredd att kalla det lös.
Jag menar, ett arbete får man ju betalt för. Jag ser inte framemot söndagen då jag ska göra första passet på Allsite, utan ersättning. Jag kommer måste jobba 20 h exkl. "inbillningen" (utbildningen) jag var på.. Men sen, då får jag en riktigt höjdar lön på 50 kr i timmen! Vilket skulle ge en månadslön på ungefär 5000kr, om man jobbade heltid. Vilket jag inte gör. Jag har verkligen inga planer på att sitta där mellan 12.00-21.00 varje dag, no way!
Inte konstigt att telemarking är bland de billigaste sättet att marknadsföra sig på!
Jag har försökt träna på mitt manus under dagen och försökt trycka in det som står i papprena. Vilket jag inte alls har problem med, att läsa och ta till mig har jag inte alls svårt för. Jag kommer ihåg vad som står, visserligen inte ordagrant, men budskapsmässigt. Vilket har varit en väldig tillgång under skoltiden.
Skoltiden, vad jag saknar den. Jag vill verkligen tillbaka till skolan igen! Kanske inte just Ådalsskolan då, utan skola rent allmänt..
Jag har sökt efter information om lite olika utbildningar också. Skulle inte vara helt fel att hitta några fristående kurser att läsa till våren. Jag borde söka upp en studievägledare, fast inte Jan-Slarver-Uno, och be om hjälp att hitta någon form av utbildning..
Man är verkligen värdelös på arbetsmarknaden som ungdom och utan vidare utbildning..
Jag har suttit och försökt söka lite mer jobb idag, men inte hittat något aktuellt jag redan sökt. Jag menar, jag kan tänka mig i princip vad som helst, men inte telefonförsäljning. Jag sitter mycket hellre i någon kundtjänst där det är kunderna som vill ha hjälp och ringer upp.
Det hela slutade med att jag registrerade mig på ytterligare några jobbsökar sidor.. Jag undrar hur många jag finns med på nu..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Rebban!
Jag vet inte vad du har för mailadress, så jag skriver här så länge. Vilken utb har du sett i Göteborg? Spännande! Det är ganska kärvt på bostadsmarknaden här, men ställ dig i kö på Boplats Göteborg och SGS Studentbostäder direkt. Vi bodde först i vår lägenhet i andra hand, och fick ta över den när hon vi hyrde av inte skulle flytta tillbaka. Andrahandsmarknaden är nog ganska okej, det finns många hemsidor, bland annat bytabostad.se. Om du söker utbildningen och tittar på bostäder kan jag hjälpa dig att hitta rätt, kan ju vara svårt att veta vilka områden som är trevliga.
Mitt nya jobb är som Samhällsvetare på Tullverket. Det känns jättespännande, ska vara iväg mycket på kurser och sånt nu inledningsvis.

Ha det bra! Min mail är lindbergjohanna83@yahoo.se
Kram!