söndag, oktober 12, 2008

Dags för skolbänken igen?

Idag är det soligt och fint fast det blåser en del, jag ska försöka lura med Gustav bort till slussarna. Kom på att jag inte har fått upp bildspelet än, men som vanligt blev det på tok för stort, men jag ska åtgärda det.
Med Tux går det bara bra. Han hade ätit jätte mycket i natt, nästan allt hö, vatten och fröna var slut i morse. Moroten hade han knaprat i sig med. Sen misstänker jag att han har ätit upp rönnpinnen som jag plockade in åt honom. Jag kan inte hitta den och det måste vara den enda logiska förklaringen.
Hans favoritplats är krukan, han äter inte palm så mycket, men han sitter där. (Förlåt för den suddiga bilden, men han är inte så bra på att sitta still.)
Idag har han suttit i mitt knä en längre stund. Till en början var han rädd, men sen började han slappna av.

Jag har börjat kolla på utbildning till våren. Fundera på om jag ska läsa någon, några mediakurser i Göteborg och pendla. Jag ska i alla fall söka kurserna så får vi se om jag kommer in.
Dels måste jag ha 60 högskolepoäng för den journalistutbildning jag vill gå och dels är jag less på att vara arbetslös. Om jag studerar får jag något att göra om dagarna, jag lär mig någonting och sen får jag studiebidrag med.
Så har jag inte fått jobb till början på januari så blir det skolbänken för mig del.
Det där med att få jobb verkar inte så positivt nu, hur många är det inte som varslas från diverse bilfabriker här nere just nu?

Inga kommentarer: