onsdag, oktober 15, 2008

Barn av sin tid

En god vän till mig, Ante, berättade nyligen om ett litet problem som dykt upp. Han är tränare för ett innebandylag med pojkar 10-11 år, inget konstigt med det.
Men att han efter en vinst skrev att killarna har jobbat skitbra blev det uppror och dramskriverier.
Varför?
Vilken 10 åring använder inte ordet "skit" själv, jag tror många föräldrar skulle bli förvånade över deras barns ordföråd, om de bara visste!
Skit betyder inte den bruna sumstansen som man vanligtvis kan skåda efter ett toalett besök.
Det är snarare ett uttryck mer i betydelse av jätte, otroligt och fantastiskt.
Jag menar, skit är inte ens en svordom!
Inget främmande med det, så varför haka upp sig?
Jag tror att det finns människor som älskar att haka upp sig på små saker. (Hm, jag kanske är en av dem eftersom jag tar upp det..) Men för Antes del var det bara att foga sig..

Vinst!
Jättebra spelat igår killar, ni imponerade stort på mig. Vi fick en vinst och vi fick känna på hur det känns att spela 5 mot 5. Nu gäller det att ta med oss allt de posetiva till på lördag då vi har sammandrag.
Ett speciellt beröm går till våra målvakter som båda gjorde ett kanonjobb i kassen.
GRYMT BRA SPELAT KILLAR!
Coach Andreas


Numera står det grymt bra. Det är väl bara att vänta att någon hör av sig och inte vill få deras barn sammankopplade med grisar...

Inga kommentarer: