måndag, oktober 20, 2008

Baka

Dagen kanske inte försvann så mycket som jag trodde. Jag jobbar i alla fall på att ta igen de försvunna timmarna nu. Håller på baka två bröd samtidigt. Blir lite mer utmaning då. Det blir linfrötekakor (igen) och vitt vetebröd. Får ju fint och långväga besök till helgen så jag passar på att baka då jag vet att vi kommer hinna äta upp allt. Ska bli så kul att pappa och syster kommer hit några dagar.
Jag träffade Nattastan idag och gick runt och tittade lite. Köpte dock inget, dels hittade jag ingenting, sen var plånboken hemma och för det tredje ska jag försöka vara rädd om de pengar jag har. Bara det att resan hem till jul kommer gå på ca 1500 enkel får mig att gråta blod. Hur kan sj vara så hjärtlös vid jul?
Det är sanslöst dyrt!
Tur att det bara är jul en gång om året!

Tux har i alla fall uppfört sig resten av dagen och varit väldigt social. Han verkar dessutom lärt sig tycka om sin egen säng nu. Vilket är bra, då han har åkt på sängförbjud ett tag framöver...

Inga kommentarer: