söndag, oktober 12, 2008

Till slussarna med nya bromsar

Det blev en tur bort till slussarna för mig och Gustav. Tux fick vara hemma i lung och ro.
Vi gick runt och tittade massa och hade riktigt trevligt i hösten. Det blev inga bilder den här gången, men nog så trevligt ändå. Vi hittade en fin fikaplats med underbar utsikt.
Men när fikat började närma sig sitt slut blev vi frusna båda två. Borde inte ha väntat så länge innan vi gav oss iväg.
Men vi hade ju det vi skulle göra innan vi kunde ge oss iväg. Vi bytte vajer och bromsklossar på min cykel. Eller vi och vi, mest Gustav och jag hjälpte till så gott jag kunde. Sen fick den sig ett bad i badkaret. Givetvis oljade vi om kedjor ect senare.
Jag skapade också ett kort till min kusin Majken som fyller 3 år i morgon. Hoppas det hinner fram i tid.. Det är jätte roligt när man får sitta och "leka" i photoshop när man senare får användning för det också!
Kvällen avslutades med fruktsallad och den nya Indiana Jones filmen. Den var faktiskt helt okej, om man inte är så realistisk..

Tux har blivit mindre rädd för oss nu och äter ur hand och sitter ganska stilla när man lyfter upp honom. Idag har han fått varit lite ut i vardagsrummet, när han blir rädd springer han in i köket. Det är jätte bra att han insett att det är hans hem. Vi har fortfarande kvar handdukarna på ena sidan av buren så han får ett litet krypin.
Han har fått smaka lite, väldigt lite av varje, äpple, banan och päron idag vilket var gott. Lika gott var det inte med granatäpple och apelsin.
Men nu är det läggdags för små kaniner och övriga invånare i den här lägenheten. Ska bara hämta en ny pinne till Tux så..

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad fin han är!
Och snacka om lycklig kanin som får komma till ett så kärleksfullt hem!

Anonym sa...

åh vad fin han är!
Och snacka om lycklig kanin som får komma till ett så kärleksfullt hem!