onsdag, oktober 29, 2008

Städdags

Dagen började i lagom tid. Gustav väckte mig strax efter tio, solen strålade och jag var utvilad. En perfekt start, lite synd att pappa och Josse åkt hem nu när solen äntligen behagar visa sig. Apprå på deras tågresa hem. SJ borde skjutas eller åtminstonde skärpa till sig. De fick vänta i två timmar mer än de skulle i Göteborg! Dessutom fick de bara veta att det var tio minuter försenat och sen tio till. Snacka om schyst! Då hade de också fått väntat en timme extra när de åkte ner också. Varför kan de inte meddela sina kunder i tid? Varför kan de inte ha ett fast pris på sina resor. Nej, det är synd att sj har så stor del av tågmarknaden..
Kollektivtrafiken borde bli billigare överlag också. Alla miljösatsningar och miljonbelopp hit och dit. Vore det inte ett steg i rätt riktning att sänka pris på tåg och buss då?
Fast det kanske inte är bättre för miljön att man samåker, vad vet jag...

Nog klagat nu, de är troligtvis framme nu, jag har inte hört något.
Idag ska jag ta och städa upp lite. Det är inte besöket som stökat ner, utan min kära lilla kanin. Det är inte nådigt heller, men som tur är det bara i köket. Jag städade nyss hans bur ordentligt med grönsåpa och vatten. När jag sedan är klar hoppar den lilla knasbollen in och kissar på felsida av buren. Suck, vad är det för fel på lådan.
Visserligen är det bättre att han kissar i buren än någonannanstans.
Jag måste försöka hitta en ny sänglåda åt honom idag, papplåda var kanske ingen bra idé, han har nästan ätit upp den vid det här laget...
Resten av lägenheten kanske också får smaka dammsugare i dag, vi får se hur mycket jag orkar med. Det ska i alla fall tvättas idag.
Jag ska nog försöka att ta mig ut en sväng med. Tux kan få följa med så kanske han lugnar ner sig lite. Han var jätte tokig i morse..

Dagens Grattis går till Julia som idag tog körkortet! Njut av den underbara känslan nu och kör försiktigt!

Inga kommentarer: