torsdag, oktober 02, 2008

Nej till Fru Gårman

Haha! Jag är inte ensam om min åsikt!
Bojekotta Fru Gårman!
Lyssnade på Rix fm där de tog upp frågan i sin "riksdag". Kände mig genast berörd och skrev ner min åsikt kortfattat i ett mail..
Guess what?!
De läser upp mitt mail! Där det kortfattat står att regeringen och vägverket borde ha något bättre för sig.
Alla de som ringer in säger i princip samma sak om mig.
N E J T I L L F R U G Å R M A N !!!
Sandlådenivå, bortkastade pengar!
Jämställdheten behöver inte kvinnliga skyltar.. Satsa pengarna på lika lön, lika rätt till sjukvård ect!
Jag längtar verkligen till jag också får vara med och bestämma vad som ska göras med min pengar.
Ganska snopet att regeringsvalet var ett år för tidigt, för min del.
Jag tycker snarare att alla som arbetar, även om det bara så är ett sommarjobb, borde få vara med och rösta. Det är ju trots allt våra pengar, egentligen!

Oj oj vad jag är upprorisk idag! Hoppas du också är det! Skriv under du med!

1 kommentar:

Nordic Rockabilly sa...

jag tycker att man borde få rösta om man fyller arton det år valet är, det ska inte vara kört bara för att man blir myndig en vecka senare. så det så!