fredag, oktober 24, 2008

En blöt cykeltur

Bara två dagar till jag får besök nu! Morotskakan jag bakade i början på veckan för att ha att bjuda på börjar ta slut. Så jag ska ta och baka lite. Sen måste jag städa upp lite också.
Mössan måste jag också ta och göra klart. Tror jag har kommit på ett sätt att avmaska på som blir snyggt också! Så länge man har gott om tid kan man klura ut lösningar på det mesta.
Idag kom jag ihåg att fara till arbetsförmedlingen i alla fall. Men det känns som om det ändå inte spelar någon roll. Varje dag ser man löpsedlar om nya varsel.
Det enda som hände var att de skrev upp att jag sökt skola och lite jobb samt att jag ska åka hem. Den 15 december avgår tåget, nattåg hela vägen hem (ett byte i Göteborg) för 95 kr! Helt sjukt, skulle jag åka hem fyra dagar senare skulle det gå på 1300-1700 sek!

Blöt hann jag bli under cykelturen med, som om jag inte var nog blöt efter min dusch. Nu sitter jag inne och torkar med Harry Potter och stickningen. Ska snart ta itu med resterande sysslor. Jaghar blivit riktigt sugen på att virka ett par vantar också. Min projektlista börjar bli lång nu..
Ska ta och kolla vad det har tagit åt kaninen nu, han springer fram och glider in alla väggar. Sen har han kommit på att man kan hoppa upp i soffan också...

Inga kommentarer: