måndag, oktober 27, 2008

Stadstur

Nu har vi precis kommit hem från stan. Eftersom det var lite bättre väder idag, regnade bara ibland (!) så gick jag, pappa och syster in till stan. Gustav var redan på skolan och hade skrivit tenta. När han var klar ringde han och kom för att möta oss.
Vi gick runt i så gott som alla affär.
Det blev långt ifrån lika många fynd som igår, men lite garn och en virknål blev det i alla fall!
Mitt i utforskningsturen bjöd pappa på mat. Josefin gick, efter eget beslut, på max medan vi andra åt thaibuffé. Riktigt gott var det, är fortfarande mätt! Får bli en sen middag idag.
Vilket det också lär bli, pappa är fortfarande ute och strosar på eget bevåg. Vet inte vad det var då han ville vara kvar på stan men. Hur som helst har han lovat att laga chilicorncarne! Ingen gör den bättre än pappa. Fast det var väldigt länge sedan jag åt det, Gustav är inte så förtjust i böner så det blir inte av. Dessutom blir det inte lika god som pappas!
Efter lunchen tog pappa och cyklade iväg dit syrrans moppe kommer ifrån, var något om reservdelar...
Vi andra fortsätta att kika runt lite grann. Men till sist bestämde vi oss för en promenad på Spikön. Pappa kom tillbaka nöjd och belåten precis lagom för att slå följe med oss på öpromenaden.
Ikväll blir det nog mera film, pappa har sagt att han ska försöka hålla sig vaken denhär gången. Vi får väl se om han lyckas.. Jag tror jag vet varifrån mitt filmtålamod, eller ja, bristen på det, kommer..
Jag ska snart sätta mig och virka lite fladdermöss, igen, så kan syrran få låna datorn lite.. Jag har ju nytt roligt garn nu!

Tux verkar ha blivit helknäpp av besöket. Han har levt rövare hela natten, kissat bredvid lådan, med flit! På morgonen var han också tokig, han sprang i åttor runt pappas ben, hoppade upp i syrrans säng och håll i sig i mitt och skuttade efter på bakben när jag flyttat den!
Tok kanin.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygga tjejer! (och väääldigt fin mössa!)
Kram från kusin