söndag, oktober 05, 2008

Ett tungt huvud

Det känns som om någon tryck t in massa gröt i mitt huvud, det är tjockt och det dunkar. Jag brukar aldrig ha huvudverk så det här känns inte alls roligt.
Jag skulle ljuga om jag sa att jag haft en bra dag idag. Det är långt i från det roligaste jobb jag har haft. På 4,5 timmar har jag sålt ett avtal! En enda person. Det är inte mycket. Inte ger det mycket betalt heller, 60 kronor! Hurra för mig!
De har hela tiden sagt att det är lätt att sälja, haha, verkligen! Toklätt. Alla har ju sådan positiv inställning till telefonförsäljare. Hur många har inte lagt på telefonen precis efter att jag har presenterat mig. Hur många har inte sagt att de inte är intresserade innan jag har berättat vad jag har att erbjuda.
Om det ändå hade varit en kundtjänst eller någon form av telefonupplysningsföretag jag satt på. Så jag skulle slippa momentet med säljningen.
Vi får väl se om jag lyckas bättre imorgon. Jag ska då jobba länge, 12-21! På den tiden måste jag sälja 4 avtal. Jag hoppas verkligen att något annat företag ringer mig snart och åtminstone kallar mig till intervju.
Jag har suttit och försökt söka lite mer idag. Men jag har sökt det mesta som ligger uppe, men snart går ansökningstiderna ut. Så till veckan har jag massa "nej" och "tjänsten tillsatt av annan sökande" att vänta. Imorgon, innan tolv, hade jag tänkt ta en tur till arbetsförmedlingen för att verifiera mina merit så jag kan lägga upp mig på vikariepoolen på arbetsförmedlingen. För det kunde de inte informera mig om när jag liks var där med alla min papper.
Sen ska jag försöka kolla hur det ser ut med pendlingsmöjligheter till Göteborg. Det finns nog lite fler ställen som söker jobb där.. Men givetvis fler som söker också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rebban! Kan du tänka dig att jobba med barn? Kolla om Trollhättan kommun har en vikariepool/bemanningspool för barnomsorg (eller om det finns en privat pool). Jag jobbade som vikarie i Göteborg på dagis/fritids/skola under en termin, det fanns mycket jobb, bara man är beredd att åka runt lite på olika ställen. Kram!

Nordic Rockabilly sa...

Vaddå slippa säljandet på kundtjänst? :P sånt skräp ska vi också syssla med, och det ser jag inte fram emot - men vi får ju fast lön och provision om vi säljer :)