onsdag, oktober 29, 2008

Färdigstädat

Snart dags att gå ner till tvättstugan och hänga upp allting på tork och fylla dem på nytt. Jag tror aldrig att vi haft så här mycket att tvätta någonsin! Passande nog är Gustav på skolan och tränar inför morgondagens prövning. Tux har gömt sig under sängen så han är inte heller till någon nytta.
Han fick i alla fall komma ut och bli lite blöt om tassarna idag. Han skuttade omkring en massa uppe i den alltid lika tomma lekparken. Men när han började leta sig åt skogen och leran tyckte jag det var dags att gå in. Det hade mina kalla och blöta fötter gjort ett bra tag. När jag kom in fick jag ta på mig ett par tjocksockar för att återfå värmen i dem.
Jag har kommit riktigt långt på min vante nu. Så långt att det är dags att montera tummen. Dessvärre är jag inte tillräckligt smart för att förstå hur jag ska montera ihop delarna på ett snyggt sätt. Ringde mamma för att be om råd, men hon satt och åt och skulle ringa upp. Fast det var för ett bra tag sen nu, något måste ha kommit i vägen...
På tal om trollen...
Får skriva mer senare.

Så där, tillbaka.
Det blev ett kort samtal eftersom Bonde söker fru var inplanerat i mammas kväll. Men hon lovade att höra av sig så fort det var slut. Jag tog en sväng ner i tvättstugan för att köra igång maskinerna med ny smuts. Gustav kom också dit lagom i tid för att hjälpa mig hänga upp allt. Han hade tydligen blivit klar tidigare och kommit hem. Han kunde varken hitta mig eller Tux och jag hade inte telefonen med mig heller. (Tux verkar ha hittat något trevligt med att vara under vår säng.) Men han hittade åt mig i tvättstugan. Efter att ha hjälpt mig med tvätten gick han över till grannkåken och "Mia". Skulle kolla på någon annan form av Linux. Har jag sagt att jag lever i hop med en datanörd?
Jag har nu kommit en bra bit på den andra vanten så nu får Bonde söker fru ta slut så jag kan få hjälp med tummen. Under tiden lyssnar jag på den fjärde Harry Potter boken, de har än en gång bytt uppläsare. Denhär gången en tant som låter lite som en ung Astrid Lindgren, helt okej att lyssna på. Men hade föredragit Thomas Bolme, han som läste Arn för mig i somras...

Inga kommentarer: