onsdag, oktober 15, 2008

Hit, men inte längre

Wow, någon reagerar fortfarande.
Jag trodde mänskligheten var söndermatade med skönhetsidial att ingen orkade bry sig längre. Jag menar, vi möts ju av det varje dag.. Anorektisktsmala fönsterdockor, silkonbröst i tv, stylat hår, magiska krämer och så vidare, och så vidare. Listan kan som bekant göras väldigt väldigt lång.
Men när man ska fixa till skolbarn fick det tydligen vara nog. Då kom det för nära..
Jag menar, alla klarar väl av att titta på lejon på zoo, men vem vill ha ett lejon i sitt vardagsrum?
Människan är ganska fantastiskt ändå. Så länge vi har ett skyddande stängsel eller det farliga befinner sig långt bort spelar det ingen roll.
Men så fort det kommer krypande så springer, skriker och fäktar vi.
Fast då kan det vara för sent. Ibland är det bättre att stoppa stenkastaren innan det hunnit bli ringar på vattnet.
Men varför skulle jag göra det, någon annan kan väl?
Vi är hemskt bekväma av oss vi människor...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att folk säger ifrån. Jag blev själv lite förvånad när jag såg att man kunde få sina bilder "tillfixade" mot betalning i samband med vårt skolfoto... som om det inte redan är tillräckligt!

Anonym sa...

Helt otroligt!
Men kram på dej.