söndag, oktober 26, 2008

Snart besök

Nu är de snart här! Givetvis vaknade jag en timme för tidigt idag. Man ska ju ställa tillbaka klockorna idag. De hade varit här nu, om tiden varit den samma som igår.
Det är städat, sängarna är framtagna och det finns ingen odiskad disk heller. Skönt.
Jag ska virka en till fladdermus nu, men min stoppvadd börjar ta slut. Hoppas det inte är allt för dyrt med ny, ska kolla upp det.
Jag har ingen aning om vad vi ska göra idag. Först ska jag få hit dem, får bli bussen. Vädret är allt annat än välkomnande så. Inte för att det regnar, men solen skiner inte heller.
Nu sitter jag och väntar på att denhär överflödiga timmen ska gå så jag får hämta dem på stationen! Ska virka en till fladdermus. Jag har fyra klara nu!
Mamma berättade att de fått vänta i Långsele en timme i natt. Schyst av sj att inte meddela att de ställer om klockan tidigare än alla andra. Men de behöver ju inte bry sig, ska man åka tåg har man inte så mycket till val än att gå med på deras "service".

Inga kommentarer: