lördag, oktober 18, 2008

Städa är tråkigt

Det blev verkligen en tråkig idag. Städa är inte speciellt roligt, men det blir fint efteråt. Dessvärre är vi inte riktigt klara än. Men ska man städa grundligt så tar det en hel del tid. Jag har i alla fall fått mina tyger och sytillbehör sorterade och jag har rensat ur en del. Jag börjar förstå varför mamma inte tyckte jag skulle plocka tygbitar ur hennes papperskorg när jag var liten. Men jag vill ju också ha min egna lilla tygsamling. Men mamma slängde väldigt sällan stora tydbitar så mycket av min samling åker i tunnan.
Tux har verkligen varit loj idag, som om han inte sovit på väldigt väldigt länge. Han har legat i sängen hela dagen och halvsovit. Han har kanske inte lärt sig att han ska sova på nätterna och vara vaken på dagen...
Om en vecka får jag förhoppningsvis besök av syster och far. Ska bli jätte roligt, så hoppas att det blir så.

Inga kommentarer: