fredag, oktober 10, 2008

Rent hus, ett tag till..

Dagen började tidigt, men lagom långsamt. Låg och drog oss i ungefär en timme innan vi klev upp. Gustav skulle in på skolan en sväng och jag skulle iväg till arbetsförmedlingen. Jag ska dit varje fredag och tala om hur det går för mig.
Sen hör och häpna gav jag mig av till djuraffären för att titta på min kanin. Ja, min kanin, den är min nu!
Jag fick Gustav att gå med på utökning av familjen igår. Var egentligen inte särskilt svårt, allt praktiskt är inga problem det är mer det att han inte vill. Men nu verkar han ha ändrats sig där, åtminstone tillräckligt mycket. Jag är säker på att han kommer att gilla Tux. Visst låter det bekant, datanördar? För er som inte känner till det är Tux en pingvin och Linux (operativ system) maskot.
Jag och Gustav satt och diskuterade namn vid matbordet. Jag sa att vi kunde döpa den efter någon datadel om han ville. Men det tyckte han inte riktigt om, datadelar har inte så söt namn. Men rätt som det var sa han Tux, så det bestämde jag. Vår kanin är en liten Tux.
Nu är mat, hö, spån, höhållare, vattenflaska, frön, kloklippare, toalettpellets och godis inhandlat. Jag måste ha sett rätt rolig ut när jag kom cyklandes med allting!
Bur är på g. Har hittat en på blocket, jag ringde dit för en liten stund sedan men hon som jag sökte var inte hemma. Jag sa i alla fall att jag var intresserad av burarna (resebur och vanlog bur) så jag ska ringa dit senare i kväll.
Jag har varit ner på okq8 (ja, de kan få reklam för sin vänlighet) och fått tre godislådor. Ska kapa ena så att Tux kan bli rumsren sen ska jag ha frö och godis i de två andra.
Det är helt otroligt att det är sant. Jag hade börjat ge upp hoppet om den lilla söta kaninen på djuraffärn. Men eftersom han varit kvar så länge så tog vi det som ett tecken på att hörde till oss. Det låter bra i alla fall.

Resten av dagen har jag städat hela lägenheten, diskat och snart ska jag gå och hämta tvätten.
Nu är det rent och trivsamt igen. Till middag ska vi lyxa till det lite, med pizza. Det är trots allt fredag i dag så.
Gustav kom hem för en stund sen. Han var ensam på skolan och då kunde han lika gärna sitta hemma och läsa. Jag tror dessutom den nya datorn lockade lite också. Han sitter i alla och leker med den nu. Eller ny kan man väl inte kalla den heller, köpte den av en kille i Göteborg, så den har nog några år på nacken. Hur som, den ska leka server eller något annat nödvändigt.
Men han får hålla på med det som roar honom så gör jag det som roar mig. Man behöver inte förstå det så mycket mer.


Grattis Nelly 1 månad idag!
Mitt lilla gudbarn blir en månad idag. Efter de rapporter jag har fått äter hon bra och växer massa. Längtar tills jag får möjlighet att träffa underverket själv. Men det kommer det med.
Ibland är tålamod a och o.

1 kommentar:

Linnea sa...

Han är lite svag för kaniner ändå. det var faktiskt Gustav som fick lära Pompe att ha sele, så han kan ju lite om kaniner. Kommer väl sluta att han bygger en bur åt den :P