lördag, oktober 25, 2008

Pensionären Rebecka

Jag håller på att bli en riktigt pensionär, fast yngre då. Jag gör allt som jag tror att de gör, stickar, virkar, städar och bakar dagarna i ända. Det är så det ser ut för mig nu. Fix äntligen till avmaskningen på mössan. Men då blev den för kort i stället. Jag hade verkligen inte någon lust att reda upp en tionde gång, så jag fuska lite och plocka maskar i nederkant istället. Så nu är mössan tillräckligt lång, men givetvis blev det en kant som inte är allt för snygg. Så jag har virkat en blomma idag. Tog lite tid innan jag kom på hur jag skulle göra, men efter att ha googlat lite förkortningar och läst i steg för steg bok om sömnad, vikrning, stickning och broderi så gick det jätte bra. Fick dock ingen jätte skarp bild på blomman, men jag bjuder på den som jag fick till.
För tillfället håller jag på sticka ett smalt band som jag ska sätta över kanten också. Kan nog bli riktigt fint!
Jag har också fyndat lite garn och sidenband idag. Jag och Gustav var iväg för att komplettera lite matvaror inför helgen, jag passade på att gå in på Moas Bazar (loppisbod). Flera garnnystan för bara 5 kr, hon prutade dessutom sammalagt 6 kr åt mig. Inte helt fel det heller.
Tux har varit helt hopplös idag. Han tog sig ut i hallen igen och hittade åt sin "toalett", suck...
Han har också kommit på att man kan hoppa upp på soffan, gnaga lite på tyg och min mobilladdarsladd var också avgnagd. Jag lyckades dock tejpa ihop den. Var just typiskt att det skulle vara just den. Av den gamla modellen har jag ett antal laddare, men bara en av den nya..
Jag har också lyssnat på den andra Harry Potterboken idag, Hemligheternas kammare. Jag misstänker stark att den kvinnliga uppläsaren ger mig huvudvärk. Hon har inte en behaglig röst.. Tyvärr.
Imorgon ska jag upp ganska tidigt och på träning. På älvsborg, typ en badhus med en halv miljon olika idrottshallar, så jag kommer inte hitta rätt om ingen förbarmar sig över mig. Tidsoptimisten Rebecka ska försöka vara ute i god tid. Sen måste jag städa upp det sista och baka lite fikabröd så jag har något att bjuda på.
Ska bli så roligt med besök, synd att de blir kortvarigt...

Inga kommentarer: