fredag, oktober 03, 2008

Regplåtar - Mer än något nödvändigt

APA, ARG, BAJ, CUC, CUK, DUM, DYR, ETA, ETT, FAN, FEG, FEL, FEM, FES, FET, FNL, FUC, FUL, GAM, GAS, GAY, GET, GEY, GLO, GOM, GUB, GUC, GUD, GUK, HAL, HAN, HAO, HAR, HAS, HAT, HER, HES, HET, HJO, HKH, HMO, HOM, HON, HOR, HOT, HRA, HUD, HUK, HUS, HUT, JUG, JUK, JUO, JUR, KDS, KUC, KUF, KUG, KUK, KYK, LAM, LAT, LEM, LOJ, LSD, LUS, LUZ, MAD, MAO, MAS, MEN, MES, MLB, KUF, MUS, MUT, NAZ, NEJ, NJA, NOS, NRP, NUP, NYP, NYS, OND, OOO, ORA, ORM, OST, OXE, PAJ, PAP, PES, PKK, PLO, PNS, PRO, PUB, PUC, PUK, PYS, RAS, REA, ROM, RPS, RUG, RUK, RUS, SAB, SAC, SAF, SAP, SAT, SEG, SEK, SEX, SJU, SOP, SOS, SPY, SSU, SUG, SUP, SUR, SWE, SYF, TAJ, TBC, TOA, TOK, TYP, TOT, TRE, UCK, USH, UFF, UPA, USA, UFO, WAM, WAR, WTC, WWW, XTC, XTZ, XXL, XXX, XUK. Källa


Dessa stackars bokstavskombinationer kommer vi inte få se på våra svenska registreringsskyltar (på bilar) eftersom de är sötande eller oetiska.. Lite roligt är att det det inte finns några förbjudna siffror, jag har bland annat sätt 666, 006 och 069....
När jag var liten brukade jag roa mig med att komma på ord som innehöll de bokstäverna. BLM kunde till exempel bli Blomma. Viktigt var dock att alla de tre bokstäverna kom i rätt ordning..
Men i början på trean introducerade Rickard och Robin mig för "platespotting" där man fokuserar på siffrorna i stället.
Man börjar med att hitta 001, sen 002, 003, 004 osv ändå upp till 999. Nackdelen är väl att det tar väldigt lång tid, flera år till och med. Jag har nu hållit på i ungefär ett år och är fortfarande bara på 035 (ska hitta 036)...
Man kan också göra ett regplåtsbingo som man kan roa sig med när man åker bil, åker, inte kör!
Man kan anpassa svårighetsgraden efter hur lång resan är... Om man har alla tre bokstäver bestämda blir svårt, däremot kan man ha den första bokstaven bestämd osv...

Ha så roligt!

Inga kommentarer: