onsdag, oktober 01, 2008

Lägenheten

Nu har jag ingen ursäkt längre, jag har bott i lägenheten ganska exakt en månad nu..
Så här kommer lite plus och minus kring det hela..

Badrummet:
+ Den otroligt söta duschmunstycket! It got a eye! Något som är barnsligt nog att passa mig utmärkt, fast det är inte jag som gjort det!
+ Badkar är faktiskt inte helt fel att ha, även fast det inte är så kul att stå i ett badkar när man duschar..
+ Den blåa kakelranden! Helt perfekt, mycket snyggare än om det bara skulle ha varit vitt

- Spolningen på toaletten. Det spolar bara så länge du håller spaken, som för övrigt saknar "plopp", uppe. Vad hette de eko, eko, eko, äckligspolning!
- Tröskeln till badkaret är hela 8 cm hög! Gissa vem som slår tårna?!
- Kranen på tvättstället. Eller kranarna, en för varmvatten och en annan för kall.

Köket:
+ Mycket bänkyta, helt perfekt när man tycker om att baka och göra mer avancerad mat än makaroner och korv..
+ Gott om plats runt matbordet.

- Den på tok för lilla frysen! Det ryms ju nästan ingenting där!
- Den riktigt fula blå väggen!

Vardagsrummet:

+ Projektorn, helt klart! Det är faktiskt mysigt med en egen bio..+ Fönstret mellan kök och vardagsrummet är klockrent! Det känns som om det är mycket större.
+ Parkettgolvet skapar hemtrivsel. Jag är van vid fina golv hemhemifrån så..

- Att man måste krypa in i köket om bion är framplockad.. (Duken hänger för ingången.)
- Det finns för många dörröppningar som ger begränsade möblerings möjligheter.


Sovrummet:
+ Vår underbara säng, den är riktigt skön.
+ Mitt skrivbord som jag trivs riktigt bra med. Massa plats att gömma all skit på...

- Inte så stort så det blir för varmt om man inte har fönstret på glänt.
- När Gustav vill gå och lägga sig tidigare än mig så måste jag (min dator) antingen bli tyst eller flytta till hans skrivbord..
- Klädkammaren känns så liten. Eller så är det jag som har mycket saker..

Allmänt:
+ Stora fönster.

- De på tok för långa vattenledningarna. Ibland kan det ha en hel evighet innan man får kall eller varmvatten. Det känns så onödigt att spola en massa, men hur gott är det med varmvatten och hur ren blir disken i kallvatten?!

Inga kommentarer: