söndag, oktober 19, 2008

Våffelkaos och Bilddagbok

Det var ganska roligt med tipspromenaden. Jag och Cornelia hamnade i kiosken. Fick träna lite kassavana, fast utan kassaapparat och huvudräkning. Men det var trevligt. Givetvis kom det väldigt lite folk i början, sen lite mer och sen världens ström. Det blev till att kalla in förstärkning. Som mest var vi fem aktiva i kiosken. Det blir lätt körigt när det ska ut fler våfflor än vad som hinner gräddas. Som följd av detta blev det för många våfflor gräddade, men de gick åt ändå.
Det var kul att får något att göra, även om jag fick kliva upp så tidigt.
Men resten av dagen har jag verkligen varit inaktiv. Slappade framför tv:n och sydde lite korsstygn. Blir så less på att aldrig lyckats med det jag försöker sy på maskinen längre. Jag vet inte vad som har hänt. Det är inte direkt första gången jag syr..
Jag har också lagat middag. Det blev morotsfritters (typ pannkaka med morötter, fast mycket godare än det låter). Gustav fick bacon till sina så allt var frid och fröjd. Han har fullt upp med tentor nu i veckan, den första redan i morgon. Jag gör vad jag kan för att ge honom tid att plugga.
Efter en hel del tjat från främst Marielle så finns jag numera på bilddagboken också. Jag föll för grupptrycket. Illa, men eftersom jag är medveten kanske det inte är så illa det låter. Eller så är det ännu värre, avgör själv.
Men det är nog ett bra sätt att hålla kontakten med alla gamla klasskompisar och norrlänningar. Får väl se hur länge jag kommer orka uppdatera den. Har lagt in en massa gamla bilder i alla fall.
Det är fortfarande inte riktigt lika roligt som att skriva, men men.
Det är ju inte direkt så att jag lider av tidsbrist så jag ska nog hinna med både och...

Inga kommentarer: