söndag, oktober 26, 2008

Beredd på besök

Jag har hunnit med en hel del idag (igår), mer än på många dagar.
Dagen började med träning och därefter har jag dammsugit och skurat alla rummen, fick lite hjälp av Gustav med. Vi har också tagit upp och satt tillbaka dörren mellan hall och vardagsrum. Till vår glädje var det även ett fönster på den här dörren. Blir så mycket mer öppet då. Fast vi var tvungna att byta plats på min och Gustavs matta. Hans försvårade dörröppnadet, min blev dessutom mycket bättre ute i en hallen. En skön färgklick.
Jag har gjort klart mössan som syrran ska få.
Därefter kopplade jag och Gustav av med en film, Guldkompassen. Den var faktiskt riktigt bra, lite jobbigt att den inte fick något riktigt slut. Nu måste jag ju vänta uppföljaren.
Jag försökte mig också på en till blomma, men den blev inte alls lika fin. Jag får nog öva lite grann. Nu sitter jag och virkar en fladdermus samtidigt som jag lyssnar på "Harry Potter och fången från Azkaban". Lyckligtvis är det en ny röst som inte alls ger mig huvudvärk. Däremot säger idioten "blank sida" då det är en sida utan text i boken. Vem bryr sig? Dessutom är de sidorna inte alls blanka, de är fulla med små stjärnor.
Men man kan ju inte få allt, eller hur?
Efter filmen tog jag och bakade lite, så att jag kan bjuda på fika imorgon. Kardemummakaka, jordgubbsmuffins och tuppakaka med blåbärssylt.
Tror ni att jag längtar efter besök eller?

Inga kommentarer: