tisdag, oktober 21, 2008

En vegdag i veckan var det..

Jag hade tur. Det slutade regna när jag skulle hämta tvätten, dessutom hade nästan allting torkat med! Skönt. Mindre skönt att vika och sortera allt som ligger utspritt i sängen nu..
Sen fick jag för mig att dammsuga samtidigt som jag gjorde morotskaka och spaghettisnurrar. Vi hade vår vegetariska middag idag. Det ska tydligen vara bra för miljön att ha det någon gång i veckan. Går åt så mycket energi till köttproducering. Fast det beror nog lite på hur man räknar också. Men vegetariskt är rätt gott så.
Sen innan träningen var vi och handlade också. Är ganska skönt med planerad matlista, slipper fundera dag till dag vad man ska äta. Det kan verkligen vara svårt att komma på någorlunda varierande kost. Det är inte riktigt som när man var liten och makaroner och korv helst skulle serveras sju dagar i veckan och lite till..

Träningen gick också bra, fast mitt lag var dåliga på att byta. Måste ha varit många fler som var med idag än tidigare. Vi körde fyra lag och turades om. Oväntat nog kändes det som om mitt lag var det lag som vilade mest. Men så var det säkert inte, men tiden går långsammare på bänken än på plan. Av någon anledning.
Men på vägen hem började det givetvis tokregna. Bara en liten stund. Lagom länge för att jag ska bli blöt och börja frysa. Jag gillar verkligen inte vädret här nere i söder. Hellre minusgrader och frost än det här skitvädret.

Grattis till Erik och Ante som båda klarade uppkörningen idag!

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.