torsdag, oktober 16, 2008

Innedag

Till min jätte stora förvåning ringde ingen i går om något jobb. Inte igår heller, inte i förrgår, inte för en vecka sen och inte för en månad sen heller.
Men idag, kanske, kan ske...
Igår bakade jag en sockerkaka och krämbullar efter att jag och Gustav gått ut i regnet och köpt ägg.
Jag kom rätt långt med mitt broderi också, blir nog klart idag! Härligt, jag har hållt på till och från sen i julas med duken nu så.
Igår var en riktigt slappdag. Vädret bjöd inte till och energi var allt annat än på topp. Gustav var på skolan en kort stund sen var han hemma, läste och gjorde ingenting tillsammans med mig.
Ingenting i det här fallet är spela warcraft, laga och äta middag samt ligga och bara ta det lungt.
Tux var också riktigt lugn större delar av i går, men givetvis inte hela tiden.
Han hittade en bit äggkartong som var riktigt rolig. Tror att han leker med den nu, eller snarare gnager på den. Så länge han låter bli kablarna kan han få håll på.
Sen var han modig nog och smakade sockerkaka, popcorn, mariekex och marshmallows.
Jag och Gustav satt och grillade marshmallows över värmeljus på golvet, ganska mysigt. Fast jag som inbiten norrlänning saknar möjligheten till en öppen eld.
Olyckligtvis fick Tux för sig att han skulle nosa på ett ljus och eldade upp några morrhår innan vi hann hindra honom. Visst, han blev rädd och det gjorde säkert ont, men som tur verkar han inte ha fått några men för det..
Sen att hoppa upp på Gustavs verktygslåda och min pall verkar också som om det är roligt.

Idag är jag och Tux ensamma hemma. Jag ska sy klart duken, baka matbröd och kanske gå ut en sväng. Det är inte riktigt fint väder, men det regnar i alla fall inte. Skulle gärna ta med mig Tux ut. Men vi har ingen sele och koppel än, sen tror jag att det ska vänta lite till. Han är fortfarande ganska rädd av sig när det händer något som är främmande för honom...
Jag borde försöka söka lite mer jobb också, trots att det känns som om det inte tjänar någonting till längre..

Inga kommentarer: