lördag, oktober 04, 2008

Jättebullens död

Efter att ha njutit en Modoseger vid webbradion gick jag och Gustav över med två fulla bullfat till "Mia". Jättebullen blev än en gång fotad och utnämnd till "Master Bullen". Senare blev den också uppäten. Det gick ungefär två minuter innan grabbarna började snacka konstiga termer som jag misstänkte hade något med nätverk att göra..
Efter lite lek med radiostyrda helikoptar gav vi oss hem igen för en sen middag. Vi nöjde oss med varmkorv som åts i sängen. Under tiden skrattade Gustav till Gustav i Svensson Svensson. Ibland önskar jag att jag kunde ha lika lätt att skratta som han har. Fast det kanske jag har, men inte för tillfället bara. Jag måste verkligen försöka rycka upp mig. Jag menar det här jobbet kan väl inte vara värre än att vara arbetslös? Vem vet, jag kanske träffar någon snäll blivande kompis där?
Jag borde nästan gå och lägga mig nu. Förhoppningsvis får jag sova hela natten utan att någon mobil ringer. Det var någon som ringde vid två tiden i natt på Gustav telefon (såklart, den ringer betydligt oftare än min). Självklart vaknade han inte, men det gjorde jag och började putta på honom, men jag måste ha somnat om sen. Vi vet fortfarande inte vem det var.. Någon som känner sig skyldig?!

Imorgon är det första arbetsdagen, timmarna. Får väl se vad jag säger efteråt. När jag kommer hem från jobbet ska jag beställa en ny mobil. Antingen blir det som tröst över allt elände, eller så blir det ett grattis för ett jobb...
Min sponta känsla säger mig att det blir det första alternativet, men jag hoppas på det senare..
Det blir i alla fall en nokia expressmusic som jag spanat in ett tag. Jag har liksom fastnat för nokia. Jag har inte haft några problem med de telefoner jag haft då. Undantag att belysningen slutade fungera efter ett dopp i havet... Det är ganska opraktiskt att inte ha någon belysning på mobilen, Gustav har tagit den som hade det. Inte mig emot, jag tyckte ändå inte om den.
Sen måste jag komma ihåg att ändra arbetstiden på torsdag så jag kan vara med på arbetsförmedlingens basinfo. De säger säkert något vettigt, eller ja, man kan ju hoppas. Om inte annat så har jag i alla fall gett det en chans.

Inga kommentarer: