onsdag, oktober 29, 2008

Virkfeber

För att slå ihjäl timmarna till träningar sökte jag upp ett mönster på virkade vantar. Jag har hittat en jätte bra hemsida med massa gratis mönster! Så bra att jag inte tror att det är sant!
Lite synd är att mönstret jag har hittat är för betydligt tunnare garn än vad jag har, men jag får plocka bort lite maskor så går det bra.
Jag ska göra ett par vantar i ett jätte mysigt garn jag hittade på rea. Tur att jag hittade den tjockare virknålen.
Vantarna hade jag gärna haft när jag cyklade hem från fotbollsträningen. Det var riktigt kallt.
Fast ska väl inte säga så mycket efter alla rapporter om snö jag har fått hemifrån..
Hade inte varit helt fel med lite snö här med..
Träningen gick sådär idag, lyckades med en hel del halvfula och småflummiga fotmanövrar så de andra fick sig ett gott skratt..
Tux verkar vara sitt gamla jag nu, han blev heltokig av att ha besök. Sprang i åttor runt pappas ben och jagade min systers hand är bara några av sakerna han gjorde. Nu verkar han dessutom fått för sig att man kan gå på toa i vår klädkammare. Suck, det kommer sluta med att vi måste stänga in honom i buren tills han kommit på att man ska gå på låda...

Inga kommentarer: