tisdag, oktober 21, 2008

Skärpning

Jag måste börja kliva upp tidigare och jag måste hitta min energi igen!
Det här går inte, dagarna blir allt kortare. Klev nästan upp vid elva idag. Hade det inte varit för att vi skulle tvätta hade jag legat kvar i sängen. Men har man en kanin som läcker på fel ställen har man inte så mycket till val.
Ska snart ner till tvättstugan och hämta allt som, förhoppningsvis, har torkat nu. Blev tvungen att tvätta all tvätt, eftersom vi har utnyttjat två tvättar denhär veckan. Har jag sagt att tvättstugedatorn är punktlig och oförhandlingsbar!
Annars har jag inte hunnit med så mycket idag. Fick skura lite i hallen, igen. Tux har fått för sig att det är där man ska gå på toa. Finns det någon som vet hur man lär en kanin att inte kissa där det finns grus och luktar utomhus?
Dammsugaren bor numera i hallen och har ett helt kullager i sig.. Tog och skurade med klorin där i morse. Det luktar ganska mycket vilket Gustav tror att Tux inte tycker om. Vi får hoppas att han har rätt.
Jag tänkte ta ut Tux en stund idag, men det var så blött i gräset. Tror inte han är så förtjust i vatten, han tycker inte om att bada i alla fall. Nu har det dessutom börjat regna. Perfekt, jag som snart ska till tvättstugan..

Jag har hunnit irritera mig på min långa lugg med. Eller ja inte långa men i-ögonen-stickande-lugg. Så det blev lite frisörlek idag, kökssaxen stod till min tjänst. Någon mer som vill bli klippt? Kanske ska starta frisör i lägenheten.. Cafeteria skulle nog också kunna funka. Vad tror ni?
Snart är det Halloween med. Funderar på om jag ska virka några fladdermöss och hänga upp i lägenheten.
Ikväll är det fotbollsträning, vilket ska bli roligt. Antar att det blir uppvärmning och sen spel..

1 kommentar:

Anonym sa...

När jag hade kaniner för många år sen lade vi ut tidningspapper dom gick och gjorde sina behov på :P Du kan ju testa.