torsdag, oktober 02, 2008

Rör inte en fena

Lite skamlös reklam för 6 årig Marcus hajklubb.
Visst, hajar är inte mitt favorit djur. Men för den saken skulle tycker jag inte att det är rätt att de fångar hajar, hugger av fenorna och släpper tillbaka dem i havet igen!
Tänk om du skulle bli fångad, fått armar och ben avhuggna och blivit utsläppt helt ensam i skogen!
Du skulle inte överleva länge.
Vilket inte de här hajarna gör heller. Antingen svälter de ihjäl, förblöder eller så drunknar de. (Gälarna fungerar inte om de inte har möjlighet att simma.)
Allting för att kunna tillreda hajfenssoppa.
Jag förstår inte hur vi människor kan vara så själviska och rent sagt onda! Det handlar om djurplågeri!
Hajbeståndet har minskat brutalt de senaste åren. Jag tycker att vi människor har fifflat tillräckligt mycket med ekosystemet ändå!

Om de kan rädda åtminstonde en haj tycker jag det är värt den minut det tar att skriva upp sig på protest listan!
Välkommen att besöka Marcus rädda-haj-klubb här!

Inga kommentarer: