tisdag, oktober 07, 2008

Solen har anlänt

Den har värmt upp den kalla miljön ute, fått frosten att smälta och dimman att lätta. Termometern visar betydligt mer nu än för någon timme sen. Men viktigast av allt, den värmer mig inombords. Allting känns så mycket enklare.
Jag har aktiverat mig på vikariepoolen nu. Visserligen sa de på arbetsförmedlingen att det är väldigt få i Trollhättan som använder sig av den. Men vem vet. Det är ju inte speciellt ansträngande att klicka lite på datorn så varför inte ge det ett försök. En vacker dag i framtiden kanske någon hör av sig.
Sen har jag lagt till Göteborg bland mina arbetsorter. Eftersom det fanns bra förbindelse och faktiskt inte var så överdrivet dyrt så kan det löna sig om jag får ett fast jobb där. Finns betydligt fler som söker personlig assistent där. Jag vill verkligen prova på det yrket. Kanvara så att det inte passar mig, men det låter så roligt.
Om en halvtimme ska jag ta cykeln in till stan och Allsite för sista gången. Känns så skönt. På vägen dit ska jag även posta mitt påskrivna avtal till metro. Jag kan dela ut tidningar varje dag! Jag vill, jag vill, snälla?

Resten av morgonen har jag pysslat lite i köket, diskat och plockat i ordning på bänken. Jag har strukit duken och fått det hemtrevligt där inne.
Idag är det min tur att hitta på middag. Igår gjorde Gustav en riktigt god lassange. Lite synd att han har missat att majs gör allting så mycket godare. Fast han tycker samma sak om mig, fast om vitlök.
Det ska nästan bli kul att laga mat. Att slippa äta middagen med en plastsked i en teskeds storlek som jag fick göra igår. Det enda vettiga i köksväg på allsite är en micro, kaffebryggaren existens är inget jag sätter något värde på. En micro och ett litet bord. De har ingen kyl, om man inte räknar läskautomaten som mest bara lever om.. Det är egentligen ett rätt mysigt ställe, lite som en ungdomsgård. Vilket kanske gör att det inte känns så seriöst heller...
Men nu har jag spytt nog galla över dem. Men jag hoppas att jag inte är den enda som har lärt mig något av det här äventyret.. Givetvis ska man ge saker en chans innan man bestämmer sig. Jag gav det mer än 14 h och det är vad det får.
Taskiga arbetstider, dålig lön och tråkigt jobb. Nej tack.

Inga kommentarer: