måndag, september 01, 2008

Nyinflyttad

Happ, då har jag flyttat då. Efter tjejmilen, mer om loppet sen, åkte jag tåg till Trollhättan och mor och syster till Sollefteå (Sundsvall). Förlåt till alla medpassagerare, jag lovar att man inte luktar så gott efter en mil till fots.
I övrigt gick resan bra, extra kul var att Johanna, kusin, hade (gjorde) sig vägar förbi stationen i Göteborg..
Femtio minuter senare klev jag av tåget i Trollhättan och frågade Gustav var jag bodde.
Efter en plågsam promenad, men från loppet, steg jag in i mitt nya hem.
Jag kommer nog kunna trivs riktigt bra, när jag vant mig. Än förstår jag nog inte riktigt att jag ska bo här. Mer som att jag är och hälsar på.
Jag vaknade tidigt i morse, ganska oundvikligt då Gustav skulle upp tidigt. Så jag har hunnit packa upp min väska och göra om lite i klädkammaren. Det känns lite kul att verkligen få ställa allting på rätt plats.
Det känns som jag är här på besök, men ändå inte. Lite svårt att förklara. Jag har bott i samma hus på landet i drygt 19 år och nu ska jag bo i en lägenhet.
Jag återkommer med bilder och med reflektioner när jag väl hunnit få mer inspiration.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag ska iaf hälsa på och inte bo där =P
Men det känns som om ni borde få göra klart och i ordning först XD