tisdag, september 16, 2008

En Hemmafrudag

Vilken dag!
Den började med att jag vaknade när Gustav skulle upp, men skönt nog fick jag sova vidare. Nästa gång jag vaknade hade jag massa minnen om en dröm som innehöll Etype, Ronald McDonald, vice rektorn (på Ådalsskolan), några gamla klasskompisar och en simbassäng. Visst kan drömmar vara underbara!
Sen ringer min telefon, bara det inte är syster som ringer och oroar sig för det svarta hålet i Schweiz. Men inte då, 0520- nummer, någon från Trollhättan (nästan samma riktnummer som hemma). Mycket riktigt, ett av ställena jag lämnade mitt visitkort på, (skrev om det tidigare, ja jag vet) Folkets Hus!
Därefter en frukost utan nöje, är inte kul att äta själv, speciellt när man inte vet vad man vill ha!
När jag borstade tänderna gjorde jag minst sagt ett otrevlig upptäckt. Halv tandborstborsten lossnade i munnen på mig!
Okej, nu överdrev jag kanske lite men. En tandborste som inte levt mer än en vecka ska väl inte gå sönder? Det har aldrig hänt mig tidigare i alla fall!

Jag behövde något att ta ut mina aggressioner på, nära till hands låg fläckarna på köksgolvet. De ska dö, dö, döden dö!
Naturligtvis lyckades jag skvimpa ut vatten ur skurhinken två gånger. Golvet blev blött och fint, men hör och häpna även rent!
Jag hade en riktigt hemmafru-dag i dag, för jag fick för mig att baka också. Min förra kaka blev less på livet och möglade i från mig, det samma hade mina polska bullar gjort.
Då jag vet att Gustav är barnsligt förtjust i kladdkaka som är kladdig och det hans mamma bakar så kombinerade jag detta. Jag fick för mig att testa receptet, öhm,ingredienslistan, som jag fått av henne. Mycket riktigt, det föll Gustav väldigt väl i smaken, de kommer nog inte hinna mögla.
Mitt bröd har jag inte heller hört något klagomål på, trots att jag fortfarande inte bakar vanlig vetelimpa. Det blev gramhamslimpa denhär gången.
Luktade rent och nybakat idag, inte helt fel!
Sen åkte vi till Överby (köpcentrum) på tappa inte öronen nu, Gustavs önskning.
Vi har nu fixat ett busskort, så resan blev hälften så dyr än vid kontantbetalning. Men det känns fortfarande inte särskilt billigt. Men jag hade absolut ingen lust att cykla hela vägen dit ut, jag skulle ju faktiskt på träning idag också! Någon motta får det faktiskt vara!
Väl därute gick tiden väldigt fort, på tok för fort. Jag hann i alla fall planera några av min julklappsinköp! Jag har toppenidéer på gång, ni skulle bara veta!
Rätt som det är är klockan 17.00, min träning börjar 18.00. Det blev ingen middag innan träningen kan jag lova. Tur att Gustav gjorde lunch även till mig idag, varm korv.
Det var bara hoppa på nästa buss och stress cykla hem (från busstation). Snabbt ner med allt i väskan och stoppa i sig två dextro, någon form av energi måste jag ju ha.

Träningen gick oväntat bra, trots att jag fick vara forward. Jag kanske ska satsa på det i stället för att vara back, jag gjorde tre mål! Inte helt illa!
När jag kom hem, ny duschad och fräsch var det dags att tillsammans med Gustav fixa middagen, kebab och pitabröd. Satt inte helt fel kan jag säga.
Men sen har det inte hänt så mycket har tagit lite kvalitétid med min dator. Gjort klart Boomerangbildspelet nu när jag ä n t l i g e n har fått alla bilder.
Ska se om jag lyckas ladda upp det här också. Min dator har det den gör när den flyttar filer till Gustavs.
Ja, datanörden har på något sätt gett mig tillgång till hans hårddiskar via nätverket. Jag klagar inte, så länge jag slipper höra exakt hur det fungerar..
Nu är det faktiskt dags att sova, har ställt väckare för att se Rix fm MorronZootv, synd att det är så tidigt!

Inga kommentarer: