tisdag, september 30, 2008

Jobbjakten fortsätter

Jag duger inte för att jobba på McDonald's. Fick ett personligt mail igår..

Hej! Vi vill härmed tacka dig för visat intresse för tjänsten på deltid på McDonald"s. Tyvärr måste vi tacka nej till dig men önskar dej lycka till i framtiden!

(De kan inte ens stava till dig, ordentligt, eller ja två gånger gick det.. Haha!)
Kul att inte få veta varför. Då hade man ju ändå fått ut något av det. Jaja, jag fick erfarenhet av hur en gruppintervju kan gå till...
Det hade varit kul att veta vilka som gick vidare också, vad de gick på och så, men men..
Jag ska sluta äta hamburgare på McDonald's. För att kompensera upp det där jobbet har jag sökt på Max istället!
Jag har ju ändå ett jobb nu.. Dessutom ringde de från Metro idag och verkade lite intresserad. Hon ställde lite frågor och så där. Jag har kommit på att den svåraste frågan är den då man ska ange tre positiva egenskaper och tre negativ. Jag måste ta och klura lite på den så jag är beredd nästa gång..
Det är ett jobb som går ut på dela ut tidningar tidigt på morgonen.
Visst, jag är morgontrött, men jag kan ta mig upp. Så vi får väl se, de skulle återkomma.

Helst av allt skulle jag vilja att någon hörde av sig och frågade om jag ville ha jobbet som personlig assistent. Det tycker jag verkar jätte roligt! Dels får man känna sig viktig i sitt jobb och sen får man säkert en jätte bra kontakt med människan man jobbar med. Ett jobb i en affär vore inte heller helt fel, där får man ju kundkontakt vilket är roligt.
I övrigt står det Överby på mitt schema och säsongens sista fotbollsträning. Får väl försöka träna själv sen, eller ja, jag ska försöka lura med mig Gustav. Springa, springa, springa.

Inga kommentarer: