söndag, september 28, 2008

Lagfest

Det blev trots allt en tidig kväll, hemma innan tolv.
Karoke skapar allmän huvudverk och är bara kul i flera timmar om man fått något starkare än en 33 cl öl och hallonsoda.
Men fram till dess var det ganska kul. Vi fick god mat, kyckling och potatisgrattäng, fast jag var inte särskilt hungrig när jag grundat hemma.
Sen var det lite lekar. Man fick gissa vem man trodde var bäst i olika grenar. Jag vann min, eller ja, lite fusk var det nog, som Gunne sa.
Frågan var "Vem tål smärta minst".
Jag, Gunne och förlåt-jag-minns-inte-namnet skulle först göra en såndär stötleksak då det gäller att trycka när den gröna lyser. Gunne var nog snabbast, sen jag. Vilket resulterade i en final, nu fick man inte längre söt om man inte var snabb nog. Nej, nu fick vi stötar hela tiden och starkare och starkare. Men jag är inte den som viker mig och det är inte Gunne heller. Så vi höll hårt i våra handtag och klarade hela programmet igenom. Fast mot slutet kändes det som om att jag inte skulle kunna släppa även om jag ville. Handen började krampa och darra. Ganska läskigt, sen var den alldeles röd.
Det hela avgjordes med stötleksaken igen. Jag råkade, helt ärligt, av misstag trycka till för tidigt och fick mig en stöt. Men den kändes knappt efter den tidigare stötutskickaren.
Där borde Gunne ha vunnit, helt rätt. Men det tyckte tydligen inte domaren, utan startade om den. Nu gjorde jag inte samma misstag, men jag var snabbast sen när det blev rött. Så jag "vann".
Annars så delades det ut lite priser för diverse saker, lite tal och annat som hör avslutningar till.

Men som sagt efter ett tag blev det mer än vad mitt huvud klarade av så jag och Malin bestämde oss för att det var dags att ge upp. Vi blev dock ståendes ett bra tag och diskuterade lite allt möjligt.
Hon hade till exempel jobbat på Allsite, dit jag ska på intervju imorgon (senare idag). Det var inte hennes grej och att man sålde på provision, men vi kom fram till att jag borde testa ändå.

Inga kommentarer: