fredag, september 26, 2008

Egotripp

Resten av kvällen ängades åt att titta på ett gammalt vhsband sen när jag var liten. Det är faktiskt ganska kul och jag skulle ge bra mycket för att kunna lägga in matrialet på datorn. Skulle vara så kul att lägga till lite musik, text och så!
Nackdelen med hemmafilmat är att det sällan är stadig bild och ofta väldigt hoppigt. Men det spelar egentligen ingen roll. Det är inte direkt så att man ska vinna en Oscar på dem.
När jag ser filmen blir jag väldigt sugen på att införskaffa en egen videokamera. Frågan är då bara vad man ska filma. Barn och husdjur gör sig ofta väldigt bra på bild. Men jag har ingendera, ett gudbarn på 60 mil bort är det närmaste jag kommer.
Örjans film fick mig också att sakna tiden med en videokamera i handen. Fast förr eller senare kommer det jag lärde mig och inte lärde mig till användning. Skulle jag tro..

Inga kommentarer: