måndag, september 15, 2008

Tillbaka

Nu är jag tillbaka i lägenheten, långt i från lika fin som när jag lämnade den, men många "visitkort" fattigare. Det känns bra, även fast det troligtvis kommer dröja innan någon hör av sig. Men nu har jag i alla fall lagt ut lite krokar, bara hoppas att någon nappar.
Jag blev väldigt bra bemött på de flesta ställena, även om jag inte överallt fick träffa chefen så lovade den jag pratade med att lämna mitt visitkort. Som jag för övrigt fick många komplimanger för, medan andra bara såg frågande ut tills jag förklarade att det fanns information på baksidan.
Så nu ska jag skriva någon form av "Hej. Vill du ha barnvakt, hundvakt eller annat"- lappar och sätta upp lite överallt. Känns väl kanske lite väl optimistisk att någon skulle låta en okänd människa ta hand om ens barn, men det kan vara värt ett försök!
Sen ska jag ta och leta upp lite mataffärer, fler bensinstationer och Överby någon annan dag!
Kul att jag har lite att göra i alla fall.

Inga kommentarer: