fredag, september 19, 2008

Citat

Vem älskar inte roliga citat?
Har kommer en blandning av några som borde vaktat sin tunga bättre.

Brynäs vinner med 4-2 i sudden death.
- Okänd Brynässupporter tippar en match mot Luleå

Photoshop-erfarenhet? Du menar om jag arbetat i fotoaffär?
-Jobbsökande fotograf

Om du försöker ignorera en knackning på din dörr, skrik då inte "nej!" när någon frågor "Är någon hemma?"
- Nalle Puh

Jag har allt jag hade för tjugo år sedan, allt är bara lite längre ner nu.
- Gypsy Rose Lee

Körkortslös blind man på fyllan ingen bra bilist.
- Rubrik i Metro

Det blir bara stjärnor när jag skall skriva in lösenordet.
- Återkommande fråga på Spray support för några år sedan

Dieselbilar drar minst bensin.
- Aftonbladet

Fråga till supporten: Var sitter controlaltdelete knappen?
- Okänd

Jag är för dödsstraff. Den som har begått ett fruktansvärt brott måste få ett passande straff. Så att han lär sig till nästa gång.
- Britney Spears

Många av spelarna hade inte spelat en enda landskamp då de blev uttagna i landslaget för första gången.
- Radiosporten

Jag kan skära snoppen av mig för att få ett ligg med henne.
- Ett samtal hört på tunnelbanan mellan tre tonårsgrabbar

Marge, det krävs två för att ljuga. En för att ljuga och en för att lyssna.
- Homer Simpson

Heh Heh Heh! Lisa! Vampyrer är bara påhittade, precis som älvor, troll och eskimåer.
- Homer Simpson

Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem.
- Ken Olsen, Digital, 1977

Kom igen nu killar, nu går vi ut och värmer upp i rektangulära cirklar.
- Roger Gustafsson

När jag brände min behå tog eftersläckningen fyra dagar.
- Dolly Parton

Nu har jag tränat två pass i veckan. Varje dag!
- Thomas Brolin

Bussar utan passagerare håller äntligen tidtabellen
- Rubrik i Metro

640 kilobyte borde räcka för vem som helst.
- Bill Gates 1981

Oj, den bollen strök utsidan av målarfärgen!
- Bo Hansson, SVT

Sex utan kärlek är bättre än inget sex alls.
- Hugh Hefner

Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?
- Förvirrad Mac-kund

Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h.
- Thomas Treshold, Tågingenjör, 1835

USA Today har gjort en ny undersökning. Tydligen är det så att tre av fyra människor utgör 75 procent av befolkningen.
- David Letterman

Jag tror att det kommer finnas en världsmarknad för ungefär 5 datorer.
- Thomas Watson, IBM, 1943

Det är osannolikt att människan någonsin kommer att utnyttja atomens kraft.
- Robert Millikan, nobelpristagare i fysik 1923

Kapitalism utan konkurser är som om kristendomen saknade ett helvete.
- Frank Borman

Slutligen vad jag lyckades klämma ur mig idag...

Nu vet jag varför det inte kom någon post idag! Det är ju lördag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var vänlig läs kommentar den 0 augusti

Anonym sa...

20 augusti