fredag, september 19, 2008

Filmduk och Post

Äntligen är duken på väg upp i taket. Har stört mig lite på det stora paketet som har legat på golvet några dagar nu. Det ska bli så skönt att få någon användning av soffan och vår dyra fåtölj. Det är ju inte direkt så man sätter där utan någon anledning, men nu har man snart något att titta på. Fast för tillfället lever killarna (Gustav och "Mia") om ganska bra med slagborrmaskinen. Vi lyckades locka hit dem med lite fika. Jag har upptäckt att vi har ganska mycket fika. Min våg kommer snart tala om för mig att jag behöver ett jobb..
Vilket redan min rastlöshet gör. Det är minst sagt tur att jag har fotbollen. Dels får jag träffa annat folk än Gustav och sen får jag något att göra. Match i helgen, dessvärre sista. Men det är fler träningar och avslutning att se framemot också.

Något annat som gör att dagarna går är brevlådan. Det är så roligt med post. Igår informerade Trollhättan mig om att jag var ny här. Jag fick lite information om deras, minst sagt, fantasiska sophantering. De röda och gröna påsarna är toppen!
Dessutom fick jag presentkort på påsarna och på ett halvt kilo valfritt kaffe
Hurra, jag som älskar kaffe. Eller inte, nå, mina framtida gäster, vilket kaffe är godast?
Post som var ännu roligare var det som jag fick från mamma idag. Jag fick en fin lila buff och ett trevligt brev plus en hälsning från syster.
Trevligt värre, jag har redan börjat på svaret.
Någon mer som vill brevväxla med mig?
Jag var jätte duktigt på det när jag var yngre. Jag skrev med Matilda (mest och längst) men även med Sara, Linnea och några till. Var alltid så kul med brev. Men det försvann lite när man började sitta mer vid internet...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Zoegas mollbergs blandning!!! Den är la bra den :)

Anonym sa...

Eller Zoegas hazienda. Rättvise- och kravmärkt smakar gott!