torsdag, september 04, 2008

Välkommen till min Ikea katalog

Det har börjat se ut som om vi bor i sida från en Ikea katalog nu, allting är från Ikea!
Sängen var i alla fall väldigt skön, äntligen en hård säng!
Inhandlat gick under omständigheterna riktigt bra. Men det är svårt att manövrera två Ikea vagnar fullastade! Vi fick gå i två omgångar för att få med oss allt! Varje gång hade vi tre vagnar. Värst var väl när sängbottnen skulle till bilen. 200 x 160 fångar vinden ganska bra. Det kändes lite som att köra segelbåt, men försöka undvika vinden...
Att få in allt i släpet var också lite besvärligt, inte för plats utan att allt skulle lyftas! Men det gick det med.
Tack vara Mikael och Adam gick det lättare att få in alla lådor i lägenheten än väntat. Adam stannade kvar och såg till att vi lyckades bygga ihop sängen och mitt skrivbord med! Men givetvis hade vi inte fått med brädan som ska hålla upp sängbottnen i mitten, så nu ligger ett antal Harry Potter böcker, Sunebok och diverse tjocka ordböcker och stöttar upp sängen.
Men det var inte det enda som knasa, i ena skivan till mitt skrivbord fanns det inga hål, så Gustav fick användning av skruvdragaren..
Medan killarna kom på lösningar byggde jag ihop två taklampor (ja, till och med de måste byggas), nattduksbordet, lådgrejen till badrummet, Gustavs stereobänk och lagade sen middag. Nu är det bara våra två hyllor kvar att bygga. Sen är det lite krokar, gardiner och sånt som ska upp med. Men vi ska ju ha något att göra idag med. Eller jag ska, Gustav är på skolan. Hela hallen är full med pappkartonger och plast. Så jag har det jag gör.
Nu är det enklare att räkna vad som inte kommer från Ikea.
Till och med blommorna kommer ju därifrån!

Inga kommentarer: