torsdag, september 04, 2008

Fotboll och lite ordning

Oj, jag ska spela match på söndag! Jag trodde inte det var sant när jag blev kallad. Jag har varit på två fotbollsträningar och en volleybolsturnering. Trodde jag skulle behöva träna runt 2-3 veckor innan jag matchas. Vi får väl se hur det blir, ska göra så gott jag kan!

Förutom fotbollsträning har jag bekantat mig med tvättstugan idag. Det är verkligen en liten söt stuga, som ligger mellan vårt och "Mias" hus. Det var bra maskiner, även om jag blev ovän med mangeln. Något som riktigt störande att om du bokat 11-15 så är det 11-15. Trots att ingen var för mig behövde jag sitta och vänta tio minuter, (ja, jag har för första gången i mitt liv varit ute i god tid..) innan jag fick öppna dörren.. Inte ens när det bara var en minut kvar gick det att öppna dörren. Samma sak gäller när du ska hämta tvätten. Tur att Gustav hunnit komma hem så han höll koll på tiden. Annars hade våra saker fått bo i tvättstugan.
Äntligen har vi hunnit få lite ordning, känns skönt då vi får besök i morgon. Mamma och Marre kommer ner och sover. Då kommer även min saknade dator! Visserligen har jag fritillgång till Gustavs datorer, men det är inte samma sak. Han kör xp alt. ubunto osh jag saknar vista. Ja, jag vet att datorn blir segare av det, men jag trivs med det. Liknar mac os lite så! Jag vill ha mina leksaker (designprogram), min musik och mina bilder. Sen finns ju mitt cv och annat jobbsök på den med. Måste ta itu med det på måndag.
Alla mina textiler ska det bli trevligt att återse och min älskade symaskin!
Mitt skrivbord är för en gångs skull tomt så det ska bli skönt att fylla det igen. Jag ska försöka ta mig bort till Överby (köpcentrum) och köpa en kontorsstol jag spanat in.

Inga kommentarer: