torsdag, september 25, 2008

Ny intervju bokad

Ja, resten av dagen har jag haft lite mer framgång med mitt jobbsök. Jag tog och ringde upp telefonförsäljningsföretaget, Allsite, som hade ringt mig. Efter två samtal fick jag tag i rätt person och blev genast kallad på en gruppintervju, nu på söndag. Äntligen någonting som inte tar flera veckor!
Snubben från Folkets Hus har fortfarande inte hört av sig. Väldigt väldigt synd, hoppas verkligen att han kommer på bättre tankar..
Jag har suttit och sökt lite annonser idag som jag tänkte att jag ska söka, imorgon. Hade ingen riktigt lust till det idag. Då är det bättre att vänta en dag så man kan göra ett gott intryck.

En picknick har jag också hunnit med. Jag lyckades till och med få med Gustav på min halv konstiga idé. Vi skulle leta efter skog! Det gick väl kanske inte så där jätte bra. Vi hittade en litet skogsparti, men vi hörde hela tiden bilarna. Till sist satte vi oss på en stock och fikade. Vi vände ryggarna mot vägen och barackerna som vi låssades att de inte fanns. Det kändes bättre att titta mot en äng och en järnväg.
Gustav såg på det hela väldigt positivt; "När man fikar i skogen går man ner i vikt, så mycket myggen blod suger av en".
Jaja, det kanske inte var den bästa idén jag haft hittills, man måste nog mer till utkanten av samhället för att hitta någon skog. Det var i alla fall skönt att få vara ute ett tag, soligt och fint för en gångs skull..

Lika härligt var det dock inte på kvällens träning. Den sista halv timmen spelade vi i dimma, eller höstdis kanske man ska kalla det.
Kändes en aning underligt. På lördag är det avslutning med lagfest och på tisdag sista träningen. Därefter följer uppehåll. Känns både skönt och tråkigt. Jag får försöka lura med mig Gustav på lite löparrundor då.
Stackarn fick träningsverk efter en innebanykväll och knappt 2 km löpning... Skönt att man får vara bättre i något, kondition. Men ändå är han starkare och snabbare. Livet som tjej. Jag minns tiden då man hade samma förutsättningar. Det var inte bara jag som låg på golvet på den tiden, eller vad säger du Mate?!

Inga kommentarer: