tisdag, september 30, 2008

Småregn

Nu har jag precis kommit hem från Överby och ser ganska pessimistiskt på mitt jobbsökande. Jag blev inte med så många brev eller visitkort. Det är helt enkelt inte rätt tid på året att söka jobb verkar det som. Men nu har jag i alla fall visat fram fötterna så får vi hoppas att någonting händer. De sökte i alla fall kassapersonal till Stadium, men man ska skriva in sig på deras hemsida. Vad less jag blir på alla sidor man måste skriva in sig på. Vore det inte enklare om det fanns en fungerande arbetsförmedling?
En enda hemsida man behövde skriva in sig på, sen fanns alla där och de som söker personal kan vända sig dit söka på personer eller lägga upp sin annons.
Eller ja, det kanske är tänkt att det ska fungera så, men det gör det tydligen inte...

Vädret idag speglar verkligen min situation på arbetsmarknaden. Det är grått, småregnar och så där lagom kallt/varmt.
Det är inte helt kört, men ganska nära. Man borde vara fem år äldre, ett mil långt cv och gått en halv miljon utbildningar. Då kanske man skulle vara värt något?
Hurra för att vara arbetslös i låg konjunkturen!

1 kommentar:

Nordic Rockabilly sa...

Arbetsförmedlingen? du måste skämta! jag skrev av mig därifrån när jag fick jobb på anthill, och vad trillar ner i brevlådan ändå? massa jäkla papper om rekryteringsträffar och annat skit! me going crazy!!!!