måndag, september 29, 2008

Område avklarat

Sådär ja.. Då har jag varit så gott som överallt i själva Trollhättan och sökt jobb. Tänkte att jag skulle ta och dra i väg till Överby imorgon och söka där med.
Gustav har äntligen kommit hem, jag skulle verkligen inte vilja bo själv. Räcker med de timmar Gustav är på skolan, de är nog ensamma. Men det beror nog på att jag inte har så många andra kompisar här nere och framför allt på att jag inte börjat jobba än.
Nu har vi börjat med maten, jag är riktigt hungrig nu. Det blir lite lyxigare mat idag, hasselbackspotatis och kött! Synd att Petter inte är här, han gör sjukt goda hasselbackare, betydligt bättre än de jag gör!
Jag har gjort en skum skumkaka till efterrätt!
Minns när Hasse och Bonden var på besök och de lovat att jag fick baka så mycket jag ville och att de skulle äta av allt. Så jag bakade och de åt. Till sist började de maska och när jag gjorde en skumkaka fick de nog. Gustav var inte heller så förtjust i den. Men jag gillar den och jag gjorde bara halvsats idag så det ska nog gå åt!
Min syster blev i alla fall sugen, synd bara att det är så långt och dyrt att åka hit.
Det är sjukt hur mycket en ungdomsbiljett kostar. Det billigaste jag hittade, en månad fram i tiden, går på mer än 1000 kr för en 15 åring. Dessutom är det massa byten på konstiga tider och underliga ställen.
Borde man inte försöka sänka tågbiljetterna och göra det smidigare för att värna om miljön?
Så länge det är smidigare och "billigare" med bil kommer ingen att välja tåget istället..
Fast när har någon hyllat sj?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror på riktigt att politikerna skiter i hur mycket tåget kostar, de har ju pengar så de är nöjda. Men dumt är det!