tisdag, september 23, 2008

Naglar för framgång

Det blev en sväng till Överby idag. "Mia" behövde köpa en dammsugare och liten skruvmejsel till datorn så Gustav hängde på och så gjorde även jag. Skönt att komma ut lite. Jag fick till och med stå och dräggla över små djuren på en djuraffär. Jag håller på bli stamkund där, eller ja, kanske inte kund då jag aldrig köper något. Jag står bara och tittar på de små underverken. Jag längtar verkligen till jag kan ha ett eget litet husdjur!
De hade två jätte jätte ljusbruna söta kaniner som låg och myste tillsammans, de kan inte ha varit många veckor gamla.
Skönt var också att jag fick mina nagellacker utbytta. Jag köpte ett fransk manikyrset där förra veckan, men så saknades en pensel i ett av lacken. En riktigt besvikelse.
Men nu har jag fina naglar, lagom till arbetsintervjun imorgon.
Helt lätt var det dock inte. Jag försökte två gånger innan det blev bra. Eller ja, jag hade väl inte riktigt räknat med att lacket skulle skrapas sönder under fotbollsträningen. Hur dum får man va egentligen. I sin iver, nästan hur dum som helst!
Men i morgon gäller det. Att McDonald's eller inte, det är frågan..
Har under mina vistelser i Överby sett oroväckande skyltar. McDonald's dygnet runt öppet fredag till lördag. Han som ringde pratade om extra folk på kvällar....

Inga kommentarer: