lördag, september 13, 2008

Lördag med anledning att gå ut

Äntligen har solen hittat till Trollhättan!
Efter en lång skön sovmorgon, en varm dusch och en god frukost gav jag och Gustav oss av in till Högskolan. Det var öppet hur och invigning av de nybyggda lokalerna. Inte speciellt roligt, egentligen. Men det var skönt att få komma ut och vi blev varsitt reklamparaply rikare.
Barnen hade nog ganska kul, det var två clowner som gjorde hundar och svärd av ballonger.
Vilket påminde mig om när Petter vunnit en weekend i Finnland för massa år sedan. På båten var det en man som uppträde, han gjorde bland annat ballonger. Jag fick gå upp på scenen och skulle få en lila pudel. Jag minns det extra mycket eftersom alla skrattade åt mig. Jag skulle hjälpa honom blåsa upp ballongerna, till saken hörde att jag inte lärt mig blåsa upp ballonger än...
Ganska pinsamt, tur att jag inte var så gammal.
Min lila hund blev i alla fall fin och höll väldigt länge.
Nu är det snart dags att ge sig av igen, biotime. Det är faktiskt lördag idag!
Vi och alla små barn ska se Wall-E. Utlåtande kommer sen!

Inga kommentarer: