lördag, september 27, 2008

Trolldag och match

Jag måste sluta gå in i djuraffärerna. Jag blev sjukt "kär" i en av kaninerna på Fidos idag! Hur söt som helst, brun- och svartfläckig. En liten sötnos, dessutom nästan ensam i sen bur. Med undantag för ett marsvin som han/hon jagade iväg. Jag är inte heller så förtjust i marsvin så där har vi något gemensamt.
Annars hände det inte alls mycket roligt på stan. Ganska mycket folk, men det spelar ingen roll när man ändå inte känner någon. Några fula troll, massa uppblåsbara hoppborgar och hinderbanor (som jag givetvis är några år för gammal för, surt..) och lite körer som sjöng. Men där är det också punkt. Marknaden var då ingenting att tala om. Lite godis, fula tshirts och ja, that's it.

Min debut i div 2 varade ungefär 12 minuter och som forward! Men det är alltid något. Det är säkert nyttigt att spela någon annanstans än på backen med så.. Fast helt lätt var det inte. Otroligt svårt att veta när man ska pressa och var man ska placera sig. Svårast är nog att inte springa hemma och falla in som extra back. Men det är ungefär bland det värsta som kan hända när man är back. Jag minns när en mittback, nämner inga namn, en gång skulle lära mig spela back mitt under en match. Hon sprang nedanför vår ytterback då! Jag var själv i mitten och det var långt i från första gången jag varit mittback. Hon gillade nog inte att jag ville lyfta upp laget..
Tillbaka till dagens match, den slutade 0-4. Men det var riktigt spännande ett tag, 0-0 i halvtid!
Fast 0-4 är ändå bra med tanke på att de är seriessegrare och vi näst sist...

Nu ska jag äta lite (så jag inte sätter i mig för mycket på festen, det är jobbigt att vara stor i maten) och ta på mig min nya tröja. Sen får vi se hur kvällen blir, det känns riktigt skoj i alla fall!

1 kommentar:

Linnea sa...

haha ja de gör nog de, vi är lite gnälliga :P du har ju lärt dig :)