måndag, september 22, 2008

En dag med frustration

Snälla skjut mig!
Det är älgjakt hemma va? Någon som har lite bruna kläder att låna ut?
Jag får spunkHalebops kundotjänst. Jag fick just ett mail där de talar om för mig att numret redan är flyttat till det nya erbjudet! Men tack för informationen, jag försöker inte få er att flytta numret till det gamla för att det redan är där.
Antar att de måste ha misstolkat mitt föregående mail. Skam den som ger sig. Jag borde vara hatad där med, i så fall är det i all fall ömsesidigt.
Efter att ha fått höra att ingen Patrik kan ha lovat mig ett byte skriver jag följande rader och bifogar hans mail.

"Här är mailen till Patrik som jag varit i kontakt med angående byte från det gamla erbjudandet till det nya. Numret som byte gäller är inte det jag angett i mobilnumretfältet ovanför utan 076 XXXXXXX. Angående informationen som finns när man registrerar så kommer man inte till den om man skriver i mobilnumret direkt på startsidan.
Mvh. Rebecka Lindberg"

"Hej Rebecka 076-XXXXXXX har redan blivit flyttad till nya prislistan. Du registrerar dig på "Mitt Halebop" via denna länk. (Finner ingen anledning att ha med den farliga länken)
Hälsningar Mathias"


Åh, vad kundtjänster är frustrerande!
Jag trodde att de hade koll på den tidigare mailväxlingen, har de haft tidigare, men tydligen inte den här gången.
En bra nyhet för alla som vill spara lite pengar den här månaden är i alla fall att Halebops räknare på månadsavgift ala 49 kr inte fungerar den här månaden. Inga pengar kommer att dras i månadsskiftet, felsökning pågår.

I övrigt har det varit en helt okej dag.
Jag satt och väntade på henne utanför högskolan och väntade på Natta. Först kommer en av Gustavs klasskompisar (som har varit hos oss några gånger), han ser mig inte. Sen kommer en av "Mia", ser mig inte heller. Därefter kommer Gustav i egen hög person och även han och resten av "Mia" (som han gick med) missar mig! Jag måste ha varit osynlig där jag satt.
Eller ja, Natta såg mig i alla fall. Skrek över halv "skolgården". Så typiskt Natta!
Men vi, jag, Natta och en klasskompis till henne, fick (betalade för) god lunch och hade trevligt ett tag.
Men när de skulle på lektion började mitt arbete med att få arbete med. Jag for runt på lite små kiosker, mackar och mataffärer som inte ligger så lokalt. Hittade nästan vilse ett tag. Får se om jag hittar tillbaka om jag mot förmodan skulle få jobb där. Jag skulle nog behöva en gbs på min cykel! Kanske till och med en på armen istället för klocka. Det vore något, en karta på armen. Jag försöker alltid hitta genvägar. Jag har många gånger fått erfara "en genväg är ofta en senväg". Jag har mer än gång hamnat mitt i en flod eller träsk. Som när jag och Emelie var med i "Camp Valloj" (på högstadiet) eller när jag var på militärläger.. Det är roligt så här i efterhand i alla fall!
Jag har även suttit någon timme vid datorn och sökt lite jobb via arbetsförmedlingens hemsida. Den enda som jag begriper mig på, de andra verkar mest ha massa chefjobb och annat läskigt med massa ansvar över personal. Det är jag absolut inte redo för än på några år..
Det börjar kännas som om jag läst alla platsannonser och varit på alla affärer och nu. Överby har jag visserligen kvar. Kanske kan ta det innan jag ska på McDonalds intervjun.
Dessutom ringde dem från ett av jobben jag sökte, telefonföretaget jag varit i kontakt med tidigare. Olyckligtvis medan jag var på träning. Men de ringer nog upp igen, de ringde massa i somras i alla fall. Annars får jag väl ta och ringa dit..
Som sagt träning som jag nyss kommit hem ifrån. Vad lyxigt det är att man får låna träningskläder och det är helt otroligt skönt att man duschar där. Kommer hem helt fräsch och döhungrig! Tur att kylskåpet fungerar nu!
På onsdag ska jag charma McDonalds, så att de anställer mig och på onsdag ska arbetsförmedlingen kartlägga mig! Håll alla tummar!

Inga kommentarer: