lördag, augusti 30, 2008

Shopingdag

Ojoj, jag kommer verkligen inte överens med Stockholm. Jag blir galen över att det är så fullt med folk överallt. Jag menar, ska du gå tvåhundra meter har du säkert gått minst fyrahundra meter innan du nått dit mål. Du måste stanna och svänga runt för andra hela hela tiden. Jag skulle vilja gå en kurs, "Så tar du dig fram i Stockholm".
För att inte tala om hur det är i affärerna, kläderna hänger huller om buller för ingen har tid att städa upp och det är omöjligt att få stå i fred, hela tiden måste någon förbi. Värst är väl det i gamla stan, affärerna är minimala. Skulle det finns säkerhetsbestämmelser för hur många som får vistas i butiken samtidigt skulle var och vart annat ställe behöva anställa en dörrvakt!
Sen att jag verkligen inte kommer överens med tidens mode gör det hela inte bättre. Jag gillar att tröjorna är längre, men all spets och annat tjafs står jag inte ut med. Med andra ord gjordes inga stora investeringar. En längre collagetröja med dragkedja, en scarf, strumpor, nyckelring och en kraftig potatisstamp. Den får förhoppningsvis överleva en stampning av Gustav som hävdat att de flesta är för veka.
Det blev inte mycket mer för de andra heller. Det var väl ingen som var på tokshopinghumör heller, ändå blev det en heldag på stan. I princip från öppning till stängning Sen blev det lite vila och trevlig mat på ett ställe med stolar för Harryssons storlek.
Imorgon är det dags för själva loppet och sen vidare till Trollhättan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan tänka mig att det blev en del shopping fast ni inte var på schopping humör =P

Nordic Rockabilly sa...

man måste använda armbågarna ;)