söndag, augusti 03, 2008

Ett steg närmare..

Punkt 38; Eldpoi..
Nu gäller det bara att öva och öva.. Nästa vecka är det scoutläger och då kan jag nog inte låta bli att prova med eld..
Däremot går punkt 15; Läsa hela bibeln går däremot segt, lyssnar på Arn tempelriddaren istället.. Det är ju lite kristet i alla fall..

Min tänkta hemmamys/bli-frisk-kväll efter en lång dag på jobbet med halstabletter blev utbytt mot en kväll på Urkult. Jag blev sjuk när jag var på match i Arnäs. Eftersom det var så väldigt, väldigt varmt innan jag gav mig iväg så tog jag inte med mig några överdragskläder. Vilket var dumt, mycket dumt. Jag fick spela mittfält på matchen, det var allt annat än lätt, jag har i flera års tid spelat back så.. Hur som blev det inte bättre än att jag blev inbytt när det var en kvart kvar av första och andra halvlek. I övik hade de inte alls fått lika tur med vädret, men vi hade lite tur och fick spela mellan två regnskurar. Plan var blöt och bestod av något annat som inte var gräs. Men vi vann matchen, trots att den blev lite konstigt och spelet inte funkade som det borde..
Det blev inte bättre än att jag fick ont halsen dagen efter, så den dagen gick jag på halstabletter.
Sen Var planen att gå och lägga mig, blogga lite och lyssna på Arn. Men på vägen hem ringde Rebecka, hon och Joniz hade planer på att åka till Urkult. Jag kunde inte säga nej när jag fick erbjudande att följa med. Det var länge sen jag träffade dem båda och det var några år sen jag var på Urkult också. Vi var bara utanför och hittade. Jag införskaffade mina eldpoi och en ny Palestina sjal, en ljus och mörk grå. Jag fick otroligt bra pris, utan att pruta dessutom, 90 för poien och 70 för sjalen!
Jag träffade Linn E, Zara, Anna B och Elma + andra mp 1:or och 2:or också.. Riktigt kul!

På jobbet har man verkligen märkt av att det varit Urkult. Det har varit många "barfota barn", linnekläder, bjällror och "sånt" som köpt korv och tankat.

Inga kommentarer: