onsdag, augusti 20, 2008

Om jag blundar riktigt hårt...

Nu har Gustav flyttat in i vår lägenhet, han säger att den var större än han trodde! Jag vill också vara där, jag vill också packa ihop lådor och bära möbler. De 11 dagar som är kvar av augusti känns som en hel evighet till augusti är slut. Längsta månaden i mitt liv, till och med längre än vad december är för en 8 åring! Jag är rastlös och känns som om jag inte har något att göra, samtidigt som att-göra-listan snart kommer försöka slå knut på sig själv..
Jag vill iväg nu. Jag vill inte jobba längre. Jag vill inte sova i min säng, jag vill inte, jag vill inte... Låt augusti ta slut, låt mig få komma till Trollhättan nu!

Lite uppmuntran är det i alla fall att höra Gustav berätta om den, om jag blundar riktigt hårt och anstränger mig så är det nästan, nästan som om jag också var där.. Jag vet exakt hur den ser ut och var allting ska stå. Eller ja, jag tror mig veta. Jag har verkligen byggt upp förväntningar för den stackars lägenheten. Hoppas bara att mina drömmar inte bli krossade när det väl är dags att ta steget in i min nya boning..
Fast det har jag svårt att tro, i mina öron låter den helt underbar. Hoppas Gustav tar bilder på den och skickar snart. Fem bilder är lite lite att sitta och drömma om dagarna i ända..


Men packandet har det i alla fall gått framåt, min garderob är så gott som tom nu. Det blev två stora sportbags och en pappkasse full med kläder. Jag fick även ihop en hel väska med skor också, ytterligare en väska när jag fick för mig att packa ihop alla träningskläder, skor och diverse bollar. Vilken tur att vi har en klädkammare som jag får ha mina kläder i.
En stor låda har jag också lyckas fylla med allt möjligt. Det är lite jobbigt, jag har ingen riktigt ordning på vad som är packat var, dessutom är det ingen logisk ordning vad som är var. Men det blir väl så när man packar eftersom och inte allt på en gång. Jag och Gustav kommer antagligen få ångra min packning, men det är inget jag tänker göra om nu.


Grattis till Mate som kom in på (någon) lärarutbildning i Umeå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, jag åker själv. Scary som fan. Ska dit och hälsa på en kompis jag träffade i somras. Vill du veta mer får du peta på mig på msn eller ringa. :) Kram

Anonym sa...

Jag vill hälsa på nångång när ni fått ordning där ner =)